문화산업디자인
과목코드 | 과목명 | 내용 |
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CPD 101, 102 | 기초입체조형디자인 1, 2 Basic solid modeling Design 1, 2 |
조형 능력을 함양하는데 필요한 기초적인 디자인 이론 및 조형언어(Visual language)를 교수하는 과목으로 여러 가지 재료를 통한 기초적인 조형디자인 및 구성연습으로 색채와 형태 그리고 질감을 통하여 이미지와 사물을 시각화하는 능력을 기른다. This subject treats basic design theories and visual language to foster formative ability. Students practice basic plastic designs and composition with various materials to cultivate ability to visualize images and objects through colors, shapes and textures. |
CPD 105, 106 | 목업(Mockup)디자인 1, 2 Mockup Design 1, 2 |
제품 디자인 평가를 위하여 만들어지는 실물 크기의 모형을 제작한다. 수준높은 문화/관광 상품을 이용하여 관광상품의 새로운 개념을 정립하고 개성적인 작품구현을 목적으로 한다. Students produce a life-size model made to evaluate product design. Its aim is to implement individual works, establishing a new concept of tourism products by using high culture/tourism products |
CPD 201, 202 | 산업디자인1, 2 Industrial Design 1, 2 |
산업디자인의 개념을 이해하고 단순한 기능의 제품을 대상으로 기능과 조형의 관계성을 연구하며 입체적으로 제작 할 수 있는 조형 능력을 기른다. Understands the concept of industrial design and develops the molding ability to study the relation of function and formative to product of simple function and to be able to produce in three dimensions.. |
CPD 203, 204 | 3D컴퓨터조형디자인 3, 4 Computer 3D-modeling design 3, 4 |
디자인은 어떤 시각적 형상을 만들어내기 위해 구성요소들을 계획적으로 배치하는 것이다. 이성에 호소하는 작업이든 감성에 호소하는 작업이든, 궁극적으로 디자인은 '계획'을 하는 것이며, 체계적으로 '조직화' 해내는 일이다. 본 수업은 그래픽디자이너로서 숙지해야 할 기본적 조형원리들을 이해하고, 그 다양한 원리들을 응용하여 3차원 컴퓨터 그래픽(3D)로 표현하는 능력을 배양한다. Design is to arrange constituents to form a certain visual shape in a planned manner. Whether reason-based or emotion-based, design is planning and organizing systematically. In this class, students understand basic formative principles that raphic designers should know, and then apply the various principles to expressions f 3D computer graphics. |
CPD 205, 206 | 제품디자인 1, 2 Production Design 1, 2 |
도자기 제작의 기초공정을 습득하는 수업으로 점토의 성질을 알고 공정별로 기술을 연마한다. 또한 기본적인 물레성형 과정을 실습하면서 식생활 용기 및 생활용품의 디자인과 용도에 맞는 성형방법과 정형작업등, 기물이 축소하는 과정에 이르기까지 완성도를 높이는데 교육목표를 둔다. Students learn basic procedures of porcelain production and skills in each procedure fter examining the characteristics of clay. In addition, they practice basic heel-formative steps, plastic, and shaping steps. |
CPD 301, 302 | 문화상품디자인 1, 2 Cultural Products Design 1, 2 |
문화상품 계발과 창의적인 용품의 형태와 제작을 위한능력을 기른다. This class is to develop commodities, and to cultivate the ability to design and to produce creative items. |
CPD 303, 304 | 공공디자인 1, 2 Public design 1, 2 |
기능적인 면에 치중해있던 디자인을 심미적 기능과 장소의 정체성을 조화롭게 디자인하도록 연구 한다 공공조형을 통해 현대인에게 미치는 정신적 미적 감정을 학습한다. Functional aspects, aesthetic design, harmonious design, and learning design with an emphasis on place identity. Students learn the mental and aesthetic sense for modern people through public art forms. |
CPD 307, 308 | 제품디자인 3, 4 Production Design 3, 4 |
제품의 구조와 원리를 실제 제품구조의 분석을 통해 제품작동 원리에 대한 이해와 조형적 연구, 실험적인 연습과정을 중점으로 두고 입체적으로 제작하며 기능적, 창의적 디자인 능력을 기른다. Through the analysis of the structure of the product and the structure of the product, understanding of the working principle of the product, formative study, experimental practice process are focused on, and the functional and creative design ability is raised. |
CPD 401, 402 | 문화상품프로젝트 1, 2 Cultural products projects 1, 2 |
문화상품의 개념과 정의를 강의와 토론을 통하여 인식하고 이를 바탕으로 문화상품을 기획하고 디자인 한다. 특히 디자인된 상품은 예술적 가치를 느낄 수 있도록 강의하며 이러한 미적인 조형성을 갖춘 디자인을 활용하여 시제품을 제작토록 하여 실무적인 능력을 기르는 수업이다. Students plan and design cultural products based on recognizing concepts and definitions of cultural goods through lectures and discussions. In particular, students feel artistic value of designed products and develop practical skills, producing prototype goods by utilizing the design with this aesthetic formativeness. |
CPD 405, 406 | 공공디자인 3, 4 Public design 3, 4 |
기능적인 면에 치중해있던 디자인을 심미적 기능과 장소의 정체성을 조화롭게 디자인하도록 연구 한다 공공조형을 통해 현대인에게 미치는 정신적 미적 감정을 학습한다. Functional aspects, aesthetic design, harmonious design, and learning design with an emphasis on place identity. Students learn the mental and aesthetic sense for modern people through public art forms. |
CPD 407, 408 | 문화상품마케팅기법 1, 2 Cultural product marketing techniques Ⅰ,Ⅱ |
급속히 변화 하고 있는 21세기 지역의 고유한 특성을 시각화, 상품화 하여 시각문화 환경에 능동적으로 대처한다. 또한, 조형요소 및 디자인 구성연습을 기초로하여 문화상품을 제작할 수 있는 능력은 물론 기획·생산단계 총괄할 수 있는 이론과 실무를 겸비한 전문인력을 배출한다. Which has been rapidly changing, and the unique characteristics of the 21st century by visualization, To actively respond to visual, cultural and environmental. In addition, the Formative Elements and configuration design exercise that can access and to build their own cultural products on the basis of ability, as well as planning and production phase can run that combine the practice and theoryProfessional personnel who. |