전공소개
문화산업디자인
문화산업디자인은 인류의 유,무형의 문화자산을 디자인의 원천소스로 활용하여 인간의 행복을 추구하고 시대를 선도하는 학문이다. 21세기 대중을 위한 디자인에서 대중과 함께하는 디자인으로, 개발 지향적 디자인에서 지속 가능한 디자인으로, 그리고 과학기술과 예술적 감성을 융합하는 사용자 중심 디자인, 국제적으로 공유될 수 있는 글로벌디자인, 전통문화의 특성을 계승하는 우리 고유의 디자인 등에 가치를 부여하고 학재에 반영하였다.
디자인과 조형미술에 대한 지식과 감각 예술적 심미안을 기르며, 사회문화 전반에 관한 미의식을 고취하여 이론과 실기를 융합한 새로운 디자인문화를 통하여 삶의 질과 공간의 품격을 추구하는 미래 경쟁력을 담보한 학문이다.또한 C.T(Culture Technology)의 기술적 바탕에 미적 아름다움과 제품 기능성, 그리고 스토리텔링를 접목시킨 새로운 개념의 융합 학문으로써 공공디자인, 제품디자인(시제품 제작), 3D디자인, 문화상품디자인, 관광상품, 쥬얼리디자인, 환경디자인 등 교육을 통하여 이를 연구하며 미래를 책임지는 융합인제 양성을 목표로 한다.
Cultural industrial design is a study that pursues human happiness and leads the times by utilizing human tangible and intangible cultural assets as a source of design. 21st century design for the public, from development-oriented design to sustainable design, user-centered design that combines science and technology and artistic sensibility, global design that can be shared internationally, and our own design that inherits traditional cultural characteristics were valued and reflected in academic materials.
It is a study that guarantees future competitiveness in pursuing the quality of life and space through a new design culture that combines theory and practice by cultivating knowledge of design and sensory artistic aesthetics and promoting aesthetic awareness of social culture as a whole.It is also a new concept convergence study that combines aesthetic beauty, product functionality, and storytelling with C.T (Culture Technology) technology, and aims to foster a convergence system that is responsible for the future through education such as public design, product design, 3D design, cultural product design, tourism products, jewelry design, and environmental design.
디자인과 조형미술에 대한 지식과 감각 예술적 심미안을 기르며, 사회문화 전반에 관한 미의식을 고취하여 이론과 실기를 융합한 새로운 디자인문화를 통하여 삶의 질과 공간의 품격을 추구하는 미래 경쟁력을 담보한 학문이다.또한 C.T(Culture Technology)의 기술적 바탕에 미적 아름다움과 제품 기능성, 그리고 스토리텔링를 접목시킨 새로운 개념의 융합 학문으로써 공공디자인, 제품디자인(시제품 제작), 3D디자인, 문화상품디자인, 관광상품, 쥬얼리디자인, 환경디자인 등 교육을 통하여 이를 연구하며 미래를 책임지는 융합인제 양성을 목표로 한다.
Cultural industrial design is a study that pursues human happiness and leads the times by utilizing human tangible and intangible cultural assets as a source of design. 21st century design for the public, from development-oriented design to sustainable design, user-centered design that combines science and technology and artistic sensibility, global design that can be shared internationally, and our own design that inherits traditional cultural characteristics were valued and reflected in academic materials.
It is a study that guarantees future competitiveness in pursuing the quality of life and space through a new design culture that combines theory and practice by cultivating knowledge of design and sensory artistic aesthetics and promoting aesthetic awareness of social culture as a whole.It is also a new concept convergence study that combines aesthetic beauty, product functionality, and storytelling with C.T (Culture Technology) technology, and aims to foster a convergence system that is responsible for the future through education such as public design, product design, 3D design, cultural product design, tourism products, jewelry design, and environmental design.